'Soms lekker meters maken, dan weer uitdagend denkwerk'
'Na een snuffelstage startte ik als 17-jarige bij Verkade Klimaat. Acht jaar later ben ik er nog steeds niet uitgeleerd.'
Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, gebruiken wij cookies om de website te verbeteren, gebruiksvriendelijker te maken, social media aan te kunnen bieden en bezoekersstatistieken te analyseren. We gebruiken JavaScripts, webbakens en (tracking) cookies. Sommige (tracking) cookies verzamelen mogelijk ook gegevens buiten deze website. Wat zijn cookies?
‘Ik zat al een tijdje niet meer op mijn plek bij mijn vorige werkgever en was toe aan iets nieuws. Toen kwam ik de vacature van Verkade Klimaat tegen, iets heel anders dan mijn vorige werk. Het bedrijf zelf was mij niet onbekend, mijn broer werkt er al een aantal jaar in de logistiek. Door het enthousiasme waarmee hij altijd over Verkade spreekt, besloot ik ook te solliciteren - ‘een leuk bedrijf, groot in omvang en kleinschalig in omgang’.’
‘Zeker weten. Ik voel me hier inmiddels zo thuis, dat het lijkt alsof ik er al veel langer werk dan mijn twee jaar. In het begin vond ik het nog wel spannend, omdat ik als atechnisch persoon midden in een technisch bedrijf terechtkwam. Door mijn vele contact met de servicemonteurs en het volgen van trainingen leerde ik echter gelijk veel. En als ik meer uitleg wil krijgen over een bepaalde installatie, vraag ik gewoon een collega om uitleg te geven in de oefenruimtes van onze eigen Verkade Academy.’
‘Bij Verkade staat het leveren van een goede service op nummer één. We vinden het belangrijk dat we de klant achterlaten met een goed werkende installatie. Dat garanderen we door de installatie na montage regelmatig te onderhouden. Als servicecoördinator ben ik verantwoordelijk voor het van A tot Z organiseren van het reguliere onderhoud aan installaties bij particuliere klanten. Dit betekent onder andere dat ik de afspraken voor het onderhoud maak, de servicemonteurs inplan, het onderhoud voorbereidt en de werkbonnen na de klussen gereedmaak ter facturatie. Waar nodig, organiseer ik ook de reparatieklussen en ondersteun ik de planner bij het coördineren van storingen. Door de vele klussen zit ik geen moment stil. Daarbij heb ik veel telefonisch contact met klanten, leveranciers en onze servicemonteurs. Sterker nog, de meerderheid van de telefoontjes bij Verkade is voor onze afdeling, wat het de meest dynamische afdeling van het bedrijf maakt. Die levendigheid, het continue bezig zijn om onze klanten zo goed mogelijk te helpen, daar krijg ik energie van.’
‘Mijn broers woorden bleken inderdaad niet gelogen. Verkade heeft een open en eerlijke cultuur. Ik kan net zo hard lachen als samenwerken met mijn collega’s en weet dat ik bij hen terecht kan als ik ergens mee zit. Ik ken geen bedrijf dat zoveel voor haar medewerkers doet als Verkade Klimaat. Niet uit verplichting, maar puur uit waardering. Dat lijkt misschien geen verschil te maken, maar je merkt het toch. Onze directie voelt echt zelf de behoefte om je te bedanken voor je inzet. En de directie snapt dat we het eigenlijk niet zonder onze eigen partners kunnen, dus ook die worden actief bij de uitjes betrokken. Het is en blijft toch een echt familiebedrijf.’
Ben je iemand die niet alleen op het werk met zijn vak bezig is? Iemand die wil blijven leren? Dan zou je best eens bij ons kunnen passen. Voor mensen die zich thuis voelen in een team van hardwerkende vakidioten, staat de deur bij ons altijd wagenwijd open.